Jak wybrać oprogramowanie do sklepu internetowego?

Osoba zakładająca sklep internetowy staje przed wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest wybór odpowiedniego oprogramowania. Od decyzji tej może zależeć sukces biznesu internetowego, a niewłaściwy wybór często powoduje długofalowe, negatywne skutki.

Co jest najważniejsze przy wyborze oprogramowania?

Program do prowadzenia sprzedaży powinien być właściwie dopasowany do profilu działalności. Zasadniczą kwestią jest to, czy oprogramowanie ułatwia prowadzenie sklepu. Panele administracyjne sklepów internetowych pozwalają dziś na szybkie przeprowadzanie i kontrolę transakcji. Obsługa takiego panelu jest z reguły intuicyjna. Jeżeli jednak potrzebne jest szkolenie z zakresu obsługi panelu, sprzedawca oprogramowania powinien je zapewnić. To samo dotyczy pomocy technicznej, zarówno przed wdrożeniem oprogramowania, jak i po jego zainstalowaniu.

Testowanie oprogramowania przed zakupem

Oprogramowanie jest oczywiście testowane przez informatyków firmy, która je oferuje. Jednak warto samemu przekonać się, jak działa dana platforma. Sprawdzając poprawność działania systemu przed jego zainstalowaniem, właściciel sklepu może uniknąć zgłaszania poprawek. Należy zwrócić uwagę na to, czy firma udziela gwarancji na sklep internetowy. Okres gwarancyjny to z reguły jeden rok. To wystarczający czas, by przekonać się, że wszystko działa jak należy.

Funkcjonalność oprogramowania

Funkcjonalność panelu administracyjnego to niezwykle ważna kwestia przy wyborze oprogramowania. Automatyzacja pewnych czynności pozwala na oszczędność czasu i energii. Jest to istotne również z punktu widzenia klientów sklepu internetowego. Sprawnie działający sklep oznacza szybsze i bardziej komfortowe zakupy. Wyobraźmy sobie sytuację, w której klient zamawia towar, a po złożeniu zamówienia okazuje się, że nie ma go na stanie magazynu i zamówienie nie może zostać zrealizowane. Niezadowolenie, irytacja, poczucie zawodu… takie uczucia klientów z pewnością nie wpływają pozytywnie na postrzeganie danego sklepu.

Integracja z innymi systemami

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga kontaktu z hurtowniami, magazynami, firmami kurierskimi czy portalami aukcyjnymi. Oprogramowanie powinno, zatem posiadać możliwość integracji z ich systemami. Dzięki temu możliwa jest sprawna współpraca z zewnętrznymi firmami, a zadania administratora, zarządzającego sklepem stają się łatwiejsze.