Wysoka pozycja w Google

Google to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, można śmiało powiedzieć, że w jej rękach jest większość rynku internetowego i na pewno przez długi czas nie odda ona swojej wysokiej pozycji. Każdy, kto prowadzi firmę wie, jak wiele zależy od pozycji strony internetowej w Google.

Ważna pozycja

Osoby szukające czegoś w sieci najczęściej klikają na strony, które w wynikach wyszukiwania pokazują im się pierwsze. Im dalsza pozycja, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś wejdzie na stronę. Niezwykle ważne jest, więc zachowanie jak najwyższej pozycji, a zrobić to można tylko poprzez odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie. Na pozycjonowanie składa się wiele czynników, które sprawiają, że strona zaczyna być wysoko umieszczana w Google. Należy stosować się do wszystkich zaleceń, tak aby osiągnąć najwyższe wyniki.

Mobile-friendly

Jeszcze jakiś czas temu, to czy strona była dobrze zoptymalizowana pod urządzenia mobilne nie miało tak dużego znaczenia. Jednak Google musiało zmienić swoje algorytmy, w końcu z sieci zaczynamy korzystać coraz częściej, a telefony i inne urządzenia mobilne stały się ważnymi narzędziami, pomocnymi przy jej przeglądaniu. Co sprawia, że strona jest uważana za mobile-friendly? Ważnym jest kilka czynników, strona musi posiadać duży rozmiar czcionki, który pozwala na wygodne czytanie zawartości na telefonie, bez konieczności powiększania. Strona powinna automatycznie dopasować się do rozmiarów urządzenia, tak aby wszystko było widoczne na pierwszy rzut oka. To, jak bardzo dana strona jest mobile-friendly, można sprawdzić przy pomocy tekstu, którzy jest narzędziem udostępnionym przez Google.

Struktura serwisu

Wydawać by się mogło, że to jaką strukturę posiada dana strona nie jest ważne, ale Google zwraca na to uwagę! Musi ona być przejrzysta i na przykład linki ze strony głównej powinny prowadzić do ważnych podstron, ale nie do wszystkich, szczególnie w sytuacji, kiedy podstron jest bardzo dużo. Linki URL muszą także być przemyślane i być związane z podstroną, najlepiej, gdyby zawierały w sobie słowo kluczowe. Układ stron musi być prosty, jasny i logiczny. Zbyt duży chaos, wiele podstron ułożonych bez schematu i logiki prowadzą do tego, że na stronie trudniej się odnaleźć i jej pozycja jest dużo gorsza.

Treści

Treść strony jest tym, co przyciąga potencjalnych klientów, ale także tym, co sprawia, że znajduje się ona wysoko w wynikach wyszukiwarki Google. Treść musi być unikatowe i autorska, zabronione jest kopiowanie treści z innych stron, ponieważ prowadzi to tylko do tego, że pozycja strony mocno spada. Treści muszą być na bieżąco aktualizowanie. W pozycjonowaniu niezwykle wartościowe są treści, które napisane są nie przez właściciela strony, ale przez osoby korzystające z danego produktu. Wartościowe recenzje mają dobry wpływ na opinie o firmie. Nie zalecane jest posiadanie dużej ilości podstron na których nie ma umieszczonych żadnych tekstów, ale takich, na których tekstu jest naprawdę mało. Nie można także w obrębie jednej strony zamieszczać podobnych do siebie treści.