Media społecznościowe - na czym polega kopiowanie rozwiązań ze Snapchata? Część 1

Trzeba przyznać, że od ostatnich kilku miesięcy funkcje znane ze Snapchata pojawiają się na różnych kanałach social media. Pojawia się więc pytanie dlaczego coraz częściej mamy do czynienia z kopiowaniem rozwiązań znanych ze Snapchata w innych portalach społecznościowych? Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący kopiowania rozwiązań znanych ze Snapchata. Przeczytaj go koniecznie!

Urządzenia mobilne w XXI wieku

Zacznijmy od tego, że żeby zrozumieć to, co aktualnie ma miejsce, należy zdać sobie sprawę, że korzystając z urządzeń mobilnych, jesteśmy podłączeni do Internetu 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. W dodatku nie ma znaczenia, czy jesteś w parku, w małej miejscowości, czy stoisz w szczerym polu, ponieważ Internet znajduje się w Twojej kieszeni. To właśnie dzięki urządzeniu mobilnemu możesz przesyłać wideo/zdjęcia lub rozpocząć livestreaming!

Facebook Live

Generalnie rzecz ujmując jeżeli spojrzymy na funkcje Snapchata, to zdamy sobie sprawę, że nie jest on chwilowym trendem, ale produktem naszych czasów – 24/7 (jesteśmy on-line przez siedem dni w tygodniu i przez całą dobę). To produkt świata, w którym stała obecność on-line jest czymś naturalnym, a w szczególności dla Millennialsów i Generacji Z.

Natomiast jeżeli spojrzymy na funkcje Snapchata, to zdamy sobie sprawę, że to produkt naszych czasów. Przede wszystkim dzisiaj młoda generacja jest częścią kultury mobile & Internetu. Wygląda to mniej więcej tak: urodziłem się w 1987 roku, dorastałem w świecie telewizji, oglądając godzinami Cartoon Network, MTV czy filmy na Discovery Channel. Trzeba przyznać, że w tamtym czasie telewizja (satelitarna i kablowa) była dla tych roczników czymś normalnym, tak jak dla dzisiejszej młodej generacji forma komunikowania się „tu i teraz”. W związku z tym osoby odpowiedzialne za rozwój Facebooka, Instagrama, Twittera lub innych kanałach społecznościowych zdają sobie z tego sprawę, widzą ten fenomen i chcą wskoczyć na nadchodzącą falę. Ale, jednak największym wyzwaniem jest to, by mieć pomysł na to, jak wdrożyć takie rozwiązania, by stały się one praktyczne dla użytkowników ich serwisu.

Fundament każdego kanału social media

Zwykle przez słowo fundament rozumiemy mechanikę, motywację, która stoi za budowaniem społeczności oraz sieci znajomych na każdym kanale social media. Natomiast Facebook, Instagram oraz Twitter – oferują: wyszukiwarkę osób, system sugerujący nowe kontakty, możliwość udostępniania/polubienia treści, dodawania hastagów lub tagowania, możliwość sprawdzenia, kto followuje / jest w sieci kontaktów naszych znajomych (w zależności od ustawień prywatności).