Koniec pozycjonowania? Co szykuje Google?

1 Maja bieżącego roku jak zawsze przeglądaliśmy wyniki w wyszukiwarce Google. Postanowiliśmy sprawdzić, co się tam zmieniło. Naszym oczom ukazał się artykuł, który zasugerował, że Google prowadzi poważne działania mające na celu całkowite wyeliminowanie środowiska SEO. Fakt, że reklamy kontekstowe już teraz zajmują większość powierzchni ekranu sprawia, że zaczynamy czuć się niepewni co do przyszłości SEO. Znamy jednak Google i wiemy, że za kilka miesięcy wszystko się wyjaśni.

AdWords dobił pozycjonerów?

Jeśli komukolwiek się wydaje, że pozycjonowanie się skończyło, to jest w wielkim błędzie. Fakt, że reklamy AdWords są o wiele ważniejsze od pierwszej dziesiątki wyszukiwań oznacza, że przybyło bogatszych firm, a sama idea Google AdWords sprawdza się znakomicie. Wielu pozycjonerów, a nawet agencje SEO uważają, że to dobre dla środowiska, ponieważ uczciwe, bogatsze firmy reklamują się w AdWords z jednego powodu - mają na to pieniądze, a skoro je mają, to zarobili w sposób uczciwy.

Eliminacja oszustów

Zachowanie inżynierów Google wskazuje na jakąś walkę i podejrzewamy, że chodzi o strony internetowe, które są zbyt wysoko w wyszukiwarce. Znane są przecież przypadki, że firma z 20 - letnim stażem jest na pozycji 44., zaś młoda konkurencja w pierwszej piątce. Google eliminuje takie zachowania uznając je za patologiczne.

Koniec pozycjonowania? A gdzie tam! Znając środowisko SEO i specjalistów Google przypuszczamy, że to kolejna "dobra zmiana"!