Niecierpliwy klient SEO - bo na efekty trzeba czekać

Internet ma w sobie wielką moc, a jego najciemniejszą stroną jest możliwość pisania wszystkiego co nam ślina na język przyniesie. Pisząc te słowa mamy na myśli zbiorową odpowiedzialność za branżę SEO, która bywa zakrzywiana przez nieuczciwe firmy. Reklamują one swoje metody jako skuteczne i gwarantują TOP10 w krótkim czasie. Takich firm jest coraz mniej, ale nadal reklamują się podobnie. Obcy dla środowiska SEO człowiek zapamiętuje te słowa i gdy oszukany zmienia agencję na inną, oczekuje natychmiastowych efektów. Tak się nie da ...

Bo na efekty trzeba czekać

W życiu na wszystko musi przyjść czas, a bycie oszukamy przez agencję SEO to norma porównywalna do rzucenia przez kobietę po wieloletnim związku. Przykład jest naprawdę na miejscu, bo ilekroć słyszymy o pozycjonowaniu, zawsze przewija się temat "obiecali mi seo w 2 miesiące, a później powiedzieli, że tak się nie da ... no i czekałem pół roku aż zmieniłem firmę". Prawda jest taka, że pewnych schematów nie przeskoczymy, a pozycjonując w sposób uczciwy zwyczajnie nie da się zagwarantować TOP10 w dwa miesiące. Audyt, optymalizacja, budowanie zaplecza linków - to wszystko zajmuje czas.

To trzeba zaakceptować

Osoby, które zostały oszukane przez agencje SEO powinny skupić się na czytaniu o pozycjonowaniu. W sieci jest wiele wartościowych blogów skąd można czerpać rzetelne informacje. Często dochodzi się do wniosku, że straciło mnóstwo pieniędzy, kiedy można było pozycjonować się samemu. Wpływ na ten stan rzeczy ma także cena usług SEO. Firmy, które oferują tanie, niemal darmowe pozycjonowanie nie mogą gwarantować dobrych efektów.

Niecierpliwych klientów jest bardzo wiele, ale to nie z ich winy narzekamy na branżę. To efekt błędów, które popełniły agencje SEO, a za które muszą teraz płacić poważne firmy.

Co o tym sądzicie? Jak Wy rozwiązujecie sprawę z niecierpliwym klientem? Piszcie pod tematem!