Platforma sklepowa - jaką wybrać?

W Internecie powstają coraz to nowsze platformy sklepowe, na których można założyć swój e-sklep. Problem polega na wyborze najlepszej, gdyż całe mnóstwo z nich może rozczarować. A przecież nie zostawimy swojego dziecka niesprawdzonej niani, więc czemu mielibyśmy zakładać nasz biznes na kolejnej platformie, która nie podoba naszym potrzebom? Twórcy platform często nigdy nie prowadzili swojego e-sklepu przez co po prostu nie potrafią określić realnych wymagań, jakie powinny spełniać platformy.

Bitwa o ilość a nie jakość

Platformy lubią chwalić się ilością sklepów jakie funkcjonują w jej obrębie. Niestety ciężko powiedzieć na ile te dane pokrywają się z rzeczywistością. Zapewne liczą na klienta, który pomyśli, że jeśli tyle osób im zaufało, to ja też powinienem. Ale to mylne podejście. Znacznie lepiej jest dowiedzieć się jakie korzyści oferuje nam platforma i czy to nam wystarczy. Niestety, jak to z reguły bywa, rozmnażanie się platform w szybkim tempie wpłynęło negatywnie na jakość oprogramowania i relacje z klientem.

Nie zapominajmy jednak, że sam pomysł platformy sklepowej zawiera w sobie pewnego rodzaju ograniczenia funkcjonalne. Trzeba również docenić ich wpływ na rozwój polskiego e-commerce. Jednak dzisiaj proponowane ułatwienia, praca nad nowymi rozwiązaniami itp. ociera się o absurd, ponieważ szlifowane są elementy, które nie są kluczowe dla ulepszenia działalności e-sklepu. Pomija się ważne kwestie lub ignoruje prawdziwe potrzeby właścicieli.

Najlepsza platforma to…

Można wymieniać parę dobrych platform, jednak nie starczyłoby miejsca na opisanie ich wszystkich, dlatego skupię się na wynikach ankiety, jaką przedstawił jeden z serwisów zajmujących się opinią konsumentów.

Najwięcej punktów zadowolenia klienta zyskała platforma Shoper.pl, dodatkowo została uznana za platformę, która oferuje produkt adekwatny do ceny. Najbardziej komunikatywną i reagującą na zapytania użytkowników okazało się RedCart.pl. cStore.pl zostało docenione za elastyczność, a i-sklep.pl za możliwość zindywidualizowania sklepu, stworzenia własnej szaty graficznej i budowy.

Możemy się posiłkować tą ankietą przy wyborze własnej platformy, ponieważ daje ona wymierne wyniki. Nie znajdziemy złotego środka – co jedna platforma nam oferuje, tego w innej brakuje i odwrotnie. Sami musimy wiedzieć, czego oczekujemy i wedle tych potrzeb dobierać platformę.